Internationaal

SVH wil contacten leggen en onderhouden met organisaties in het buitenland, met name die organisaties die onze doelgroep: havenwerkers in veiligheid ondersteunen en of gevraagd  of ongevraagd van advies voorzien.

Het is de Stichting er veel aan gelegen contacten te leggen en te onderhouden met organisaties in het buitenland, met name die organisaties die onze doelgroep: havenwerkers in veiligheid ondersteunen en of gevraagd  of ongevraagd van advies voorzien. Daartoe heeft de Stichting in de afgelopen periode contacten te weten leggen met o.a. gelijksoortige organisaties in Australië, België, Engeland, Amerika. Het buitenland volgt met grote belangstelling de gekozen weg in de door de Stichting opgestarte plannen om met werkgevers een VeiligheidsCertificaat Haven te ontwikkelen.

Ook ILO wordt in dat verlengde gerekend als informatiebron en contact.
Andere deskundige bedrijven.  Nederlandse lokale-, regionale-, rijksoverheidsbeleid met (adviserend) beleid op het gebied van veiligheid en het bewustzijn en ook het Europese beleid en of Richtlijnen kunnen een bron zijn waar de Stichting t.b.v. werknemers in de bedrijfstak havens van nut kunnen zijn.