€ 100,- subsidie op VCH (vanaf 1 september 2016)

Voor iedere werknemer die de opleiding VCH volgt, te weten Basis + sector/ onderdeel en deelneemt aan het examen Basis + Sector/ Onderdeel kunnen bedrijven € 100,-subsidie ontvangen. Deze subsidie wordt beschikbaar gesteld door de stichting 631-634. Het budget maakt subsidiering van 1.500 werknemers mogelijk. Op www.stichting631-634.nl  is alle detailinformatie te vinden over de subsidiemogelijkheid.

Introductie VCH

Over het VCH

VCH staat voor het Veiligheid Certificaat Havens en wordt uitgereikt aan een ieder die de met succes het e-learning programma VCH heeft doorlopen.

Het e-learning VCH is een digitaal lesprogramma welke bestaat uit een aantal modules, te weten:

• Basis opleiding Leidinggevende;
  • Basis opleiding Haven Medewerker

Sector Tank; Droge Bulk; Container; Rail; RoRo en Stukgoed.

Recent is een extra module toegevoegd, te weten Technische Dienst. In de toekomst zijn verdere toevoegingen niet uitgesloten.

Het VCH certificaat wordt toegekend bij een succesvol afgeronde module Basis + Sector en/ of Basis + TD.

Een kandidaat die slaagt voor een afzonderlijk examenonderdeel ontvangt een verklaring. Deze verklaring is 6 maanden geldig. Wanneer een kanditaat binnen 6 maanden het andere examenonderdeel behaalt, krijgt hij/zij alsnog het VCH certificaat.

Het VCH programma is zo ontwikkeld dat het stuurt op “bewustzijn (awareness)” en gedrag (behaviour).

Paragin Logo
Validee Logo Rgb